12-O vr 11-S: dos estils diferents




El 12 d'octubre ha estat un nou fracàs, i no només pel que fa a la baixíssima assistència fins i tot menor que l'any passat, que ja és dir-sinó, i més greu encara, quant a la imatge pública que ha donat l'espanyolisme . Banderes cremades, amenaces de mort, violència solapada, acompanyada d'arguments buits, sustentats en la simple negació i la submissió de Catalunya, tot això amb miratges al·lucinatoris d'alguns dels seus oradors, que encara s'atreveixen a proclamar-se la veu d'una "Catalunya plural ", quan en realitat es tracta d'una autoproclamada majoria silenciosa, és una exigua minoria, sorolls amb certa tendència a la piromania ia les amenaces de mort, una minoria que pot conjugar els seus suports populars gairebé en singular.

L'11 de setembre, la multitudinària manifestació de Barcelona, i els actes d'homenatge als caiguts el 1714 van ocupar les primeres planes dels mitjans de comunicació europeus i internacionals, un exemple de civisme, de reivindicació i de participació. Una autèntica festa d'un poble cívic que pot donar lliçons a Europa de respecte i de capacitat organitzativa i de civisme.

Les imatges i les comparacions de tota mena parlen per si soles, és evident l'interès espanyol a no celebrar la consulta, tots saben ja el resultat. Però hem de ser clars i rotunds, Catalunya s'ha manifestat repetides vegades, amb tot civisme, però amb tota determinació, per dir el que aquest poble vol, aquesta mobilització que honora a aquest poble, tenia un motiu molt clar; ara toca als polítics estar a l'alçada, Catalunya no perdonarà que una classe política covard els traeixi. Tenen aquesta setmana de termini.

Ester Gallego
Portaveu de SOM Catalans